‘Siber Pazartesi’de 13,3 milyar dolar harcadılar

​Siber Pazartesi Harcamaları Beklentileri Aştı

Adobe Analytics’in son verilerine göre, “Siber Pazartesi”de mağazaların sunduğu fırsatlar ve promosyonlardan yararlanan tüketicilerin harcamaları beklenenden daha yüksek oldu.

Söz konusu günde, tüketiciler toplamda 13,3 milyar dolarlık alışveriş yaptılar.

Bu yıl geçen seneye göre %7,3 artış gösteren harcama tutarı, tahmin edilen 13,2 milyar doları aşmayı başardı.

Amerikalı tüketicilerin Şükran Günü’nden “Siber Pazartesi”ye kadar olan 5 günlük dönemde yaptığı çevrim içi harcamalar ise %8,2 artarak 41,1 milyar dolara ulaştı.

Şükran Günü’nde yapılan çevrim içi harcamalar ise geçen seneye göre %8,8 artarak 6,1 milyar dolara yükselirken, “Black Friday” olarak bilinen günde harcamalar %10,2 artarak 10,8 milyar dolara ulaştı.

ABD Ulusal Perakendeciler Birliği (NRF) tarafından yapılan açıklamada, Şükran Günü’nden “Siber Pazartesi”ye kadar olan beş günlük süreçte 197 milyon kişinin alışveriş yaptığı tahmin edilmektedir.

ABD’de kasım ayının 4’üncü perşembesi kutlanan Şükran Günü ile başlayan indirimli alışverişler dönemi, “Black Friday” ile devam ederken Küçük İşletmeler Cumartesi ve Siber Pazartesi’yle sona eriyor. Bu süreç, Noel ve Yılbaşı Gecesi’ni de kapsayarak perakende sektörü için kritik bir öneme sahiptir.

Amerika’da “tatil sezonu” olarak adlandırılan bu dönem, büyük perakendeciler için genellikle yılın en kazançlı zamanı olurken, tüketicilerin ekonomik durumu da burada göz önünde bulundurulmaktadır.

KAYNAK: AA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir